måndag 23 april 2012

Viktnoja

Jag måste skriva av mig lite. Jag känner att jag MÅSTE.

Jag har aldrig varit någon person som hakat upp mig på vikt och så.
Jag har VÅGSKRÄCK. Alltid haft. Tycker det är hemskt att behöva ställa sig på en våg.
Jag tycker det räcker med att jag ser på kläder och ser mig själv i spegeln. Punkt.

Men nu när det här närmar sig får jag på riktigt panik.
Jag får panik på bara tanken av att jag kanske ska behöva väga mig samma dag som ÄP.
Jag får panik att behöva VÄGA mig på inskrivningen (om vi nu blir gravida..) 
Nu låter jag sjuk i huvudet, men måste man få höra resultatet själv???! Eller kan man säga att man inte vill veta och dom bara skriver upp det, så DOM vet?
Jag VET att jag inte är överviktig, eller ja.. enligt BMI ligger jag väl på gränsen till det, medans mina läkare bara skrattar åt det för att dom inte tycker att jag är det. Jag tycker väl inte själv att jag är det.

Men jag får panik!? Jag får inte panik över att gå upp i vikt under en graviditet.
Men bara tanken på att behöva bli TVINGAD att ställa mig på en våg får mig att kräkas och inte vilja äta mat. Det är fel i huvudet på mig va? Hur kommer jag över detta?

Jag äter bra. Jag tränar. Jag mår bra.
Men detta får mig att vilja gräva en grop.

Jaha, kanske dags att erkänna för sig själv att man är ÖVERviktig då.

170cm lång/kort.
Tuttstorlek 80G

Kan tillägga att jag hellre mäter, än väger mig.

aja, här är jag.
Och pssst, är det någon som känner igen mig, så stannar det här. :-)





Jaja, Snart ska jag bli ännu tjockare och ännu överVIKTIGARE!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar