lördag 25 februari 2012

Orättvisa

Så känns mitt liv varje dag.
Det känns så jävla orättvist.
Vad har JAG gjort för att inte kunna få ett barn lika lätt som alla andra?
Vad har min sambo gjort? Ingenting så klart.

Men så känns det iallafall.

Och sen blir jag lika ledsen då jag ser massor med kvinnor som redan har barn som är deprimerade och ledsna över att det tar sån tid över att skaffa syskon.
Jag blir ego och tycker mer synd om mig själv i den situationen.
Jag har INGET barn.

Sen kan jag inte ta ifrån dom deras längtan och drömmar. Aldrig.

Men ändå, jag då? Stackars mig, känner jag och blir ynklig.

Får frågan varje dag på jobbet av mina fina brukare "J, du ska väl skaffa bebis snart..", "det börjar bli dags för en liten nu, så du kan skaffa massa barn!", "du skulle bli en jättebra mamma, vi kan passa dina barn när du jobbar".

Dom vill ju bara väl medans jag gråter inombords.

Jag tänker på att vara gravid varje dag. Jag tänker på HUR jag kommer känna NÄR jag ser plusset på stickan för första gången någonsin. Precis, jag har ALDRIG varit gravid. Inte vad jag vet iallafall om man säger som så.

Jag blir ledsen när folk är överfertila och blir gravida bara dom tittar på varandra.
Jag har en vän. EN väldigt nära vän som står mig när. Hon är en sån. Hon och hennes kille kan ha sex en gång och dom lyckas. Känns det som för mig... men hon har sagt det själv, då jag är ärlig mot henne "Man får faktiskt känna..." Ja, det måste jag väl ändå få göra.

Jag längtar så jag dör. Mitt, vårat alldeles egna, fina, lilla kärleksbarn.

Säger som jag säger till min sambo, och som jag nämnt förr: "Vi har ett av världens mest planerade barn." In i minsta detalj tillome. Vi kommer tillome veta vilken TID vi blev gravida. Om vi blir gravida. Vi SKA bli gravida. Så det så!

När?

ÅÅÅÅÅÅÅ nu vill jag.

Jag älskar er alla som verkligen stöttar mig/oss och finns där.

Jag hade aldrig orkat om jag inte hade haft NÅGON att tala med om, just det här vi går igenom.
Det är ju inte varje människa man träffar eller känner som man frågar "jaha hur blev ni gravida då?" Det gör man bara inte. Kanske om några år. Då det förhoppningsvis inte är "konstigt" att skaffa barn på andra sätt. För mig är det inget konstigt alls egentligen. Även om man hade föredragit att faktiskt bli gravida, när man vill, genom att ha härligt sex och vipps så var man gravid!

Jag avundas er som lyckas på det sättet. Ja, ni som planerat det iallafall.

Hej och hå i det blå! Bara 3 timmar kvar på jobbet.

Hoppas ni mår fint och får en underbar helg!

PUSS

4 kommentarer:

  1. jag känner precis likadant.. vad har man gjort för fel? varför kan inte vi också bara få ha en njutning och sen blir det ett barn. man märker mer och mer på mannen hur detta tar på honom också. han känner sig värdelös... men vi fixar detta J! man är som tur är inte ensam! kram!!

    SvaraRadera
  2. Cupcake, Du har helt rätt!
    Nu är det våran tur :) Nu måste vi vara positiva!!

    KRAM PÅ DIG

    SvaraRadera
  3. Jag känner med dig. Jag förstår din längtan!
    Jag hade tron att man blir gravid bara man har sex vid rätt tillfälle i månaden. Många tårar, frustration, vrede, sorg... Men idag är jag gravid, och det var värt väntan! Din stund kommer, ge inte upp! Du är stark =)
    Massa kramar till dej! / E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket E!!
      Hur långt gången är du? Och grattis!!

      KRAM

      Radera