fredag 16 mars 2012

Det är inte sant!!

Sambon ringde Huddinge idag.
Och det var väl en jävla tur det.
Jag är så arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Våran remiss är INKOMPLETT då det inte står någonstans att vi varit folkbokförda på samma adress i TVÅ års tid. URSÄKTA MIG!? Vart och vem har sagt till mig/oss att det ens finns en sådan regel?!

På Huddinges egen "grundregel"-sida står det:
- stabil relation (minst TVÅ år)
- Sammanboende och Folkbokförda i stockholmsläns landsting

Ser ni att det sitter ihop någonstans?!

Ursäkta att jag var skriven på min förra adress tills i Februari då vi flyttade till större. URSÄKTA MIG. Ska jag behöva vänta ytterligare 1,5 år för att KANSKE få bli med barn nu?

Era jävla idioter.

Sen att ni säger olika saker varje gång man ringer. Ni kanske skulle ha LITE mer koll innan ni öpnnar munnen och ger oss förhoppningar varje gång.
Det var bara en jävla tur att min sambo ringde idag. Annars hade vi väl inte ens fått reda på att våran remiss är inkomplett.

Jag har ingen aning om vad som händer nu.

Dom bad oss kontakta CvL igen.
Vilket jag gjorde.
Jag grät och talade om hur det ligger till.
Sköterskan där förstod inte heller hur det har kunnat bli så här, när inte ens dom har fått den informationen från Huddinge. Hon skulle iallafall ringa upp Huddinge för att kolla läget och om dom kan göra något. Jag ÄLSKAR personalen på Carl Von Linné.

Men nu, jag vet inte vad jag ska göra.... vilken rolig födelsedagspresent.
Jag orkar verkligen inte med, mer motgångar just nu. Det räcker.

Ska vi behöva göra det här EN GÅNG TILL så ah, nej, jag vet inte ens vad jag ska säga just nu.
Jag är för arg. Jag orkar inte ens vara ledsen längre.

FAN. HELVETES. JÄVLA. SKIT. ARSLE.

3 kommentarer:

  1. men gumman!!! vad är det du säger? jösses... så jäkla dåligt av dom! vad händer nu? jag blir så upprörd själv sånt kan dom ju säga när man är på första utredningsbesöket eller? suck! inget dom sagt till oss heller faktiskt. men jag vet inte om dom inte säger sånt för att vi är gifta och då kanske det kvittar? helt galet är det, tänk om man bara varit särbo i 10 år ska man inte få göra något sånt här då? gash!! stå på dig o jag finns här <3 KRAM!

    SvaraRadera
  2. Kära du! Jag tänker på dig. Det är måste vara ett otroligt bakslag. Jag hoppas för er skull & håller alla tummar och tår. Snart kommer det vara er tur. Jag vill att du ska veta att även om vi aldrig setts så får du gärna prata med mig :) Kramar!

    SvaraRadera
  3. M: Tack för stödet!! Men nu är det lugnt, allt är fixat! Vi fick en tid den 4e april. HIHI!! ÄR SÅ GLAD!!!

    Erica: Tack så mycket gumman!!!

    <3

    SvaraRadera